Selasa, 08 November 2011

Doa Wanita

Diposting oleh Afiianna di 15.17
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
ampunilah dosa yang telah ku
perbuat
limpahkanlah aku
kesabaran yang tiada terbatas
berikanlah aku kekuatan mental dan fi
kiran
k
aruniakanlah aku dengan sifat keikhlasan
peliharalah lidahku dari kata-kata
buruk
kuatkanlah semangatku men
ghadapi segala cobaanMU
berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan M
U
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus
bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan
membimbing tanganku dititianMU
K
aruniakanlah aku sifat kasih dan ikhlas atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di
Jannah MU
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan
segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di
DuniaMU
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari
menyakiti perasaannya

Sekiranya...
suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh M
U maka
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala
perilakunya

Tetapi Ya Allah...

Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia M
U..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang
melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan M
U untuk aku membetulkan keadaannya
Sekiranya suami ku men
cintai kesesatan
Kau
bimbinglah aku untuk menarik dirinya keluar dari kesesatan

Ya Allah...
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala ke
khilafan dan kealpaanku
Sekiranya aku
salah membuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau r
idhoi
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai
istri..
Bimbinglah aku kearah yang benar
Sekiranya aku
ingkar dan durhaka Berikanlah aku petunjuk kearah rahmat MU

Ya Allah sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukM
U..
Aku buta tanpa bimbinganM
U..
Aku cacat tanpa hidayahM
U..
Aku hina tanpa RahmatM
U..

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala c
obaanMU
Jadikanlah aku istri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaM
U
Bimbinglah aku menjadi istri Soleha
h
Hanya padaM
U Ya Allah kumemohon segalanya dan kugantungkan doa dan harapan
K
arena aku sadar hinanya aku
K
arena aku insan lemah yang kerap salah
K
arena kadang aku terhanyut dengan keindahan duniaMU
K
arena kadang kurang kesabaran ku menghadapi cobaanMU


Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi istri yang dirahmati
Istri yang dikasihi
Istri yang soleha
h
Istri yang dinanti
Istri yang sejati
Istri yang dicintai
Istri yang disayangi
Istri yang hakiki
Istri yang sentiasa dihati

Amin, amin Ya R
obbal Allamin..

1 komentar:

shandy evolution on 24 November 2011 pukul 12.27 mengatakan...

AMINNNNN

Posting Komentar

 

AFIIANNA AL-LATHIIF Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting